Copywriting: slova, která prodávají

Slovo je mocná věc. Koneckonců už Bibli byl svět stvořen slovy. Dnes je používáme k mnoha účelům a jedním z nich je i marketing. Copywriting web od specialisty poznáte jednoduše. Nikde žádné překlepy, gramatické chyby a text je čtivý, poutavý a obsahuje mnoho zajímavého. To ale není všechno. Zamysleli jste se někdy nad tím, co všechno musí takový člověk umět?

Psaní není tak jednoduché, jak to vypadá. Copywriter musí znát nejen gramatiku a stylistiku, ale také kritéria reklamního textu, produkt klienta, cílovou skupinu, persony, filozofii společnosti a především musí neustále vymýšlet něco nového a neotřelého. Teď už to jednoduše nezní, co? A také není. Stát se úspěšným specialistou v tomto oboru totiž trvá roky. Stejně jako v jiných oborech.

Psaní u kávy

V budoucnu nezmizí

Dnes máme nespočet možností, jak hledat informace. Dříve byly jen články, dnes máte videa, podcasty a mnoho dalšího. Kde ale hledáte vy? Odpovědí jistě bude Google. A ten prochází a doporučuje zejména psaný text. Další výhodou článků je ten, že je snadno projdete a najdete jen to, co skutečně hledáte. To u videí nebo podcastů tak snadno nejde.

Copywriter tvorba obsahu

Šikovná pomůcka

Pro psaní copy naštěstí existuje drobný pomocník, se kterým přišel Ray Edwards. Říká se jí P.A.S.T.O.R. a jedná se o akronym složený z počátečních písmen anglických výrazů. Podívejme se, na co všechno musí textař během tvoření myslet:

  • P – osobní problém (person, problem),

  • A – zesílení problému (amplify),

  • S – příběh a řešení (story, solution),

  • T – proměna díky produktu (transformation),

  • O – nabídka (offer),

  • R – odezva (response).

To znamená, že musíte pojmenovat problém a uvědomit si pro koho vytváříte obsah. Upozornit, že bez konkrétního produktu nebo služby se bude mít hůř a následně mu vysvětlit, o kolik lepší a jednodušší by mohl být jeho každodenní život. Poskytněte příklad ze života, abyste podpořili argumenty pro koupi a proveďte samotnou nabídku. Uvidíte, jaká přijde odezva.

Doporučené články