Nedílnou součástí života majitele každé firmy jsou i obchodní schůzky. Ty mohou být s klienty, dodavateli, investory, úředníky či dalšími. Je samozřejmě pochopitelné, že na nich chceme udělat co nejlepší dojem. Proto se snažíme, aby prostory, ve kterých je pořádáme, vypadaly co nejprofesionálněji a nejreprezentativněji. Problém však může nastat ve chvíli, kdy naše firma sídlí v nějaké malé, zapadlé vesničce. V takovém případě je často lepší mít nějaké externí prostory v prestižnější lokaci. Jenže jejich dlouhodobý pronájem se zde příliš nevyplatí, neboť je potřebujeme skutečně jen zřídka.
Pokud tedy potřebuji občas využít zasedací místnost v Brně nebo v Praze Companiesandoffices.cz, což jsou dvě nejprestižnější lokality v naší republice, můžeme mít problém. Naštěstí existují firmy, které nám jej mohou pomoci vyřešit.
Jednou z možností je zřízení virtuálního sídla. To je podstatně levnější než pronájem, a máme jistotu, že budeme mít vždy k dispozici konferenční místnost, pokud ji budeme potřebovat. Také zde máme na výběr, kde ji chceme mít. Mnoho lidí samozřejmě volí Prahu, zvláště pokud se chtějí prosadit i na zahraničním trhu, ale i Brno má své výhody.
Samozřejmě, ani toto řešení není vhodné pro všechny. Pokud nám jde skutečně jen o jednu jedinou schůzku, pak se mnohem spíše vyplatí jednorázový pronájem. Nemusíme tak platit za něco, co v podstatě vůbec nevyužijeme. Záleží tedy na naší konkrétní situaci, jak si s tím poradíme. Dobré je si vypsat veškeré roční náklady u každé z možností, a pak vybrat takovou, která bude nejlevnější. Samozřejmě je nutné vzít v úvahu také to, aby ono řešení bylo nejen levné, ale také praktické. Hledání té správné varianty jistě není nic snadného. Není tedy na škodu, pokud se obrátíte na odborníka, který vám s tím může pomoci. Ano, jsou to výdaje navíc, avšak to, co správným výběrem ušetříte, vám je v relativně krátkém horizontu bohatě navrátí.