Stát si to hned vezme zpátky

Rozhazovačná vláda s velkou pompou některým z nás přidala nějakou tu korunu navíc. Jako tradičně od nového roku. A rovnou se taky postarala, aby se jí ty peníze nějakým způsobem vracely. A jejím rozhodnutím se tak od začátku roku taky nově platí mýtné na dalších 868 kilometrech silnic první třídy. Když se teď kamiony po těchto silnicích projedou, zaplatí státu navíc mýto, které není zase až tak nízké. I když se těch třeba 2,15 koruny za kilometr u kamionů druhé nejekologičtější kategorie Euro 5 nemusí zdát moc, spočítejte si, kolik toho takové kamiony najezdí a na kolik je to tedy vyjde! Ministerstvo dopravy si to spočítalo a vyšlo mu, že mu jen ty nově zpoplatněné silnice vynesou navíc až 1,5 miliardy korun ročně.
jízdní řády
Česmad prý chce zkusit s ministryní financí ještě něco usmlouvat, nejlépe nižší mýtné pro kamiony, ale všichni víme, jak to většinou dopadne. A tak budou dopravci zdražovat. Musí, aby měli na mýto. Mají vyšší náklady a ty se musí zaplatit. A protože všechno souvisí se vším, je už teď hodně pravděpodobné, že obchodníci, kteří to budou muset dopravcům zaplatit, budou muset zvedat ceny v obchodech. Aby se jim to vrátilo. Těch nahoře uvedených asi 1,5 miliardy korun. A kdo to tak nakonec všechno zaplatí? Ukažte na všechny kolem sebe i na sebe samotné. V průměru půjde o asi 150 korun na každého z Čechů.
rostoucí ceny
A bát se nemusíme vždycky a všude jenom těchto peněz. Starostové některých obcí se bojí i toho, že teď začnou kamiony v případě, že je to možné, objíždět zpoplatněné silnice po těch okresních, kde se mýto neplatí. A to to v některých obcích bude vypadat!
Ale to je státu jedno. Ten loni vybral od autobusů a kamionů na mýtném 10,946 miliardy korun a letos to bude ještě víc. Inkasuje se už na 1307 kilometrech dálnic a 1102 kilometrech silnic první třídy. A zprostředkovaně to platíme všichni. I ti, co nikam nejezdí, i ti, kdo stojí v nekonečných kolonách na věčně rozkopaných komunikacích.