Pokud bych se měla přiklonit k tomu, zda je výlet spíše forma výuky nebo volnočasová aktivita, klonila bych se k tomu druhému. Je pravda, že do volnočasové aktivity musí být integrovány vzdělávací a výchovné prvky, ale mělo by seto dít formou nenásilnou, pohodovou a hravou, aby se z toho nestala exkurze. Exkurze totiž bývá většinou jednostranně zaměřená, zatímco výlet by měl nabízet celou řadu dalších pestrých možností, než jen získávání nových poznatků nebo sbírání dat.
Víme jak na to
Školní výlety sice mají být o poznávání, ale to musí být proloženo rekreačními aktivitami a oddechovými prvky. V žádném případě nemohou mít strohý charakter školního vyučování, ale mělo by docházet k volné komunikaci mezi žáky a učiteli, případně vedoucím a organizátorem výletu. Jak toho všeho nejlépe dosáhnout? Svěřte organizaci výletu, který bude atraktivní pro žáky a nenáročný pro učitele, ale přitom plný zajímavostí a nových informací právě nám! RIKITAN – to je zážitek z poznání a škola hrou!