Univerzální návod na hubnutí

Kdo chce ubrat pár kilogramů, má to docela jednoduchá. Stačí trochu více sportovat. Lidé s vyšší nadváhou či dokonce obezitou to mají mnohem složitější.

Univerzální návod na hubnutí

Není to sice v našich zeměpisných šířkách, co se obezity týče, tak strašné, jako v některých jiných zemích, ale rozhodně se nemáme v tomto ohledu čím chlubit. Stále patříme do rodiny spíše tlustších národů než naopak. A tloušťka už dávno není znakem blahobytu, ale spíše nestřídmého jezení, lenosti a také trochu hlouposti. Nadměrná váha totiž člověka v mnoha záležitostech limituje. Nejenže si často nevěří a z toho pak vznikají úzkosti, potažmo deprese, ale také je ohrozen i na fyzickém zdraví. Civilizační choroby jsou dnes na vzestupu a velkou měrou se o to zasloužili hlavně lidé s obezitou.

Paprika s činkou

Vyvarovat se tomuto nepříznivému vývoji je tak tím nejlepším krokem, který je možné udělat. Prevence je vždy lepší než následné řešení. A také levnější. Jako prevenci proti nadměrné váze je dobré zvolit si vhodnou životosprávu, která se sestává z pravidelného pohybu a samozřejmě zdravého jídelníčku. Také se doporučuje si jednou za čas změřit i své BMI. Jeho prostřednictvím je totiž snadné poznat, zdali je potřeba hubnout, nebo být ještě stále v klidu.

Jakmile ale začne ukazovat BMI Bmikalkulacka index nadváhu a více, je dobré to začít řešit nejlépe okamžitě. To znamená přidat na sportování, a hlavně se podrobněji podívat na svůj jídelníček. Jistě tam budou určité nepravosti, které je možné ještě vylepšit. Obecně platí, že vše nezdravé se dá nahradit zeleninou v jakékoliv podobě a i množství. Zelenina totiž nemá skoro žádné kalorie, ale na druhou stranu disponuje celou řadou živin, minerálů a v neposlední řadě také vitamínů.

Rotoped

Sportování neuškodí

Jídelníček je dobré prověřit, ale také i četnost a intenzitu sportování. Člověk se potřebuje hýbat a bez toho se začne cítit hůře a rovněž i kynout. Možností pohybu je nepřeberné množství. Kdo má kolo, může jezdit, kdo má in-line brusle, tak také a kdo nemá ani jedno, klidně může běhat po parku nebo okolo řeky. Zkrátka tam, kde je to nejvhodnější. Důležité je, aby se z toho stalo pravidlo.